الأحد، 7 يوليو 2013

النقود تبتاع كل شىء صدقنى و لا تكن بأحمق

إنى أعرف الكثير من الناس الذين يقولون أن (المال لا يبتاع الصحة و السعادة) و أيضًا يقولون أن النقود لن تبتاعك أسرة سعيدة رسالتى لهم هى أن النقود هى حكمة الحياة فالنقود تشترى أغلى الادوية و أيضًا تكفى ثمن العلاج فهى -بكل تأكيد- تبتاع الصحة و أيضًا تبتاع أسرة سعيدة فالمال يشترى للأبناء كل شىء يريدونه فيصبحون سعداء! وأيضًا المال-بكل إختصار- يبتاع السعادة! وكل ما قلته هذا يوضح قيمة المال الشديدة 

أردت أيضًا أن أوضح كذلك أن المال يشترى الأبناء -لو لم تكن تعرف -بأن تعطى رشوة لبطن زوجتك - التى اشتريتها- فتبدأ بتوليد أطفال لا نهاية لهم.
_____________________________________
_____________________________________

كنت أريد ان ألقن الكثيرين درسًا فى السياسة و أيضًا أنا اصدق هذه السياسة عن ان المال حكمة الحياة
_____________________________________
_____________________________________
ملحوظة: أنا شخص يدعى رافلو(ليس اسمى الحقيقى طبعا) يكتب من حساب المدعوة (رانيا فهمى) على الـblogger

هناك 4 تعليقات:

  1. ضحكتنى جدًا يا رافلو ..خاصةً الحتة الأخيرة بتاعة (الزوجة) دى ..انت فكرت تشتغل كاتب قبل كده ولا مجرد هاوى ..أنا أنصحك تسلك طريق الكتابة فعلًا وتكمل فيه ..إلى تقدم دائم بإذن الله :)

    ردحذف
    الردود
    1. شكرا يا عمر بس انا ازاى اشتغل كاتب انا عندى 12 سنة اصلا هههههههههههههههه

      حذف
  2. حلوة جدًا ..وأنا شايف زى عمر لازم تكمل فى موضوع الكتابة ..أنا ماكنتش مصدق إن عندك 12 سنة زى ما انت كاتب ..بس لو انت فعلًا عندك 12 سنة فانت مشروع كاتب فعلًا ..لازم تستمر فى الموضوع ده وماتضيعش موهبتك فى الكتابة .. اقرأ كتير لمؤلفين كتير عشان تزيد من حصيلة كلماتك الفصحى ..ربنا يحميك ..وتبقى كاتب كبير بإذن الله ..هاتابع تدويناتك الجاية :)

    ردحذف
  3. تحذير :
    كل نجاحك اللي هتحصّلو .. هيروح لرانيا فهمي ...
    أنت حرّ بقى ... تعمل حساب لنفسك ما تعملش حساب ... اعمل حساب ده ع كل حال !

    ردحذف